Na osnovu projekta o poveravanju komunalne delatnosti javnog gradskog i prigradskog prevoza na teritoriji grada Kragujevca, komisija Vlade Republike Srbije dala je saglasnost na sam projekat, nakon čega je raspisana javna nabavka u formi javno-privatnog partnerstva. Od 01. decembra 2023. godine, kao jedini ponuđač, posao na tenderu je dobilo ASP „Strela“ iz Obrenovca, koje je u konzorcijumu sa preduzećem „Vulović transport“iz Kragujevca. Grad Kragujevac je potpisao ugovor na 10 godina, a rad je započelo 35 novih autobusa, od ukupno 72. Prevoznik je po Ugovoru u obavezi da u naredne dve godine dopremi još 37 novih autobusa istakao je Miloš Ćuić, rukovodilac Sektora javnog transporta putnika. Forma javno-privatnog partnerstva se pokazala kao odličan primer i u drugim gradovima (npr. Niš, Beograd).
U daljem izlaganju Ćuić je istakao da su u prigradskim linijama zastupljena vozila Mercedes-Benz – a, a „Kobra“ ili „Guleryuz“ prevoze putnike u gradskom prevozu. Po Ugovoru prevoznik je dužan da u roku od 90 dana od ugovornog datuma uvede video nadzor u putničkom prostoru, brojače putnika na svim vratima, Wi-fi, zvučnu najavu u vozilima koja je nemaju. Sva vozila u gradskom prevozu su niskopodna, a u prigradskom prevozu su visokopodna. Klima uređaji su automatizovani, tako da se u vozilima ispod 100 S uključuje klima, odnosno grejanje.
Mesečni prosek u sistemu čekiranja karata validacijom je milion putnika. Grad Kragujevac je dao beneficiju građanima u vidu jednozonskog sistema, a to znači da se po ceni od 75,00 dinara mogu voziti i do Bagremara i do Stragara (primer).
U Sektoru JTP – a, trudimo se da izađemo u susret svim transportnim zahtevima ukoliko je moguće. Javni transport putnika se bavi masovnim prevozom putnika, a prioritet gradskog prevoza je da se prate pre svega škole, kao i industrijske zone (Mind park,YANGFENG,TEKNO, Wacker Neuson). JTP će i dalje pratiti razvoj grada ka vitalnim institucijama u gradu kao što je Palata pravde, tako što će povećavati broj polazaka na liniji, u zavisnosti od potreba. Na tom mestu formira se novo naselje Bubanj 2, tako da se planira uvođenje i novih polazaka ukoliko je potrebno. Za sada tom trasom saobraćaju vozila na linijama 7A, 7B kao i vozila na liniji broj 20.
ASP „Strela“ Obrenovac je veoma profesionalno preduzeće koje funkcioniše u više gradova Srbije. Najveći benefit su nova vozila (2023. godište), rađena po poslednjoj euro normi, emisione klase euro 6, što je najnoviji standard prisutan u Evropi.
Od oktobra prošle godine počela je zamena info tabli na stajalištima. Deo tabli je propao tokom vremena, a dešavalo se da su nesavesni vozači obarali i same stubove. U saradnji sa kolegama iz Službe signalizacije, nedostajuće info-table će biti zamenjene.
Grad Kragujevac ima u planu izradu projekta stajališta i zanovljavanje postojećih, a što se okretnica tiče, prevashodno se održavaju postojeće okretnice i vrše se sanacije dela gde je to potrebno.
Kada je govorio o povlašćenim kategorijama, Ćujić je istakao da je ova kategorija nepromenjena. Najveći broj karata izda se licima sa i preko 65 godina (27.000) korisnika, a zatim učenicima osnovnih i srednjih škola (11.000). Licima sa 65 i više godina za izradu personalizovane karte potrebna je samo 300,00 dinara i lična karta na uvid. Važnost takve karte je 3 godine, a ukoliko je izgube mogu da urade duplikat po istoj ceni, na staroj adresi Kralja Petra I br. 22.
Pored personalizovane, postoji i nepersonalizovana eKG kartica koja košta 250,00 dinara i dopunjuje se željenim iznosom. Prislanjanjem na validator umanjuje se iznos sa kartice za 75,00 dinara koliko košta cena pojedinačne karte. To je i vremenska kartica zato što se možete voziti neograničeni broj puta u trajanju od 120 minuta. Prvom validacijom umanjuje se 75,00 din., drugom 20,00 din., a svaki sledeći put u navedenom vremenskom roku 0,00 dinara. Novina je da se Mastercard može koristiti samo do 31. januara ove godine zato što je raskinut ugovor sa poslovnom bankom. Ukoliko dođe neko iz drugog grada i nema ni jednu kartu, može kupiti kod vozača papirnu, po ceni od 160,00 dinara.
Poslednje povećanje cena bilo je 01. jula 2022. godine, rade se analize (cena goriva i porast potrošnje) i za sada nema najava o povećanju cena.
Na pitanje novinarke hoće li autobus „Leptirić“ biti angažovan u toku leta, Ćuić je odgovorio da bi u tom slučaju Gradska uprava, odnosno grad Kragujevac morao da raspiše novi tender i nove javne nabavke.
I dalje je prisutan monitoring, elektronsko praćenje svih vozila u sistemu, kontroliše se da li su održani i što je najvažije, vreme polazaka sa terminusa.
Na pitanje novinarke, da li je zadovoljan funkcionisanjem Sektora JTP – a i šta bi promenio da može, Ćuić je odgovorio da sam podatak realizacije od 99,99% govori da je gradski prevoz u Kragujevcu uspešan i sa starim i sa novim prevoznikom, a promenio bi najpre stajališta, nadsrešice u gradu i za 2 godine bi bilo realno da se krene u takvu realizaciju.