На основу пројекта о поверавању комуналне делатности јавног градског и приградског превоза на територији града Крагујевца, комисија Владе Републике Србије дала је сагласност на сам пројекат, након чега је расписана јавна набавка у форми јавно-приватног партнерства. Од 01. децембра 2023. године, као једини понуђач, посао на тендеру је добило АСП „Стрела“ из Обреновца, које је у конзорцијуму са предузећем „Вуловић транспорт“из Крагујевца. Град Крагујевац је потписао уговор на 10 година, а рад је започело 35 нових аутобуса, од укупно 72. Превозник је по Уговору у обавези да у наредне две године допреми још 37 нових аутобуса истакао је Милош Ћуић, руководилац Сектора јавног транспорта путника. Форма јавно-приватног партнерства се показала као одличан пример и у другим градовима ( нпр. Ниш, Београд).
У даљем излагању Ћуић је истакао да су у приградским линијама заступљена возила Mercedes-Benz – a, a „Kobra“ или „Guleryuz“ превозе путнике у градском превозу. По Уговору превозник је дужан да у року од 90 дана од уговорног датума уведе видео надзор у путничком простору, бројаче путника на свим вратима, Wi-fi, звучну најаву у возилима која је немају. Сва возила у градском превозу су нископодна, а у приградском превозу су високоподна. Клима уређаји су аутоматизовани, тако да се у возилима испод 100 С укључује клима, односно грејање.
Месечни просек у систему чекирања карата валидацијом је милион путника. Град Крагујевац је дао бенефицију грађанима у виду једнозонског система, а то значи да се по цени од 75,00 динара могу возити и до Багремара и до Страгара (пример).
У Сектору ЈТП – а, трудимо се да изађемо у сусрет свим транспортним захтевима уколико је могуће. Јавни транспорт путника се бави масовним превозом путника, а приоритет градског превоза је да се прате пре свега школе, као и индустријске зоне (Mind park,YANGFENG,TEKNO, Wacker Neuson). JТП ће и даље пратити развој града ка виталним институцијама у граду као што је Палата правде, тако што ће повећавати број полазака на линији, у зависности од потреба. На том месту формира се ново насеље Бубањ 2, тако да се планира увођење и нових полазака уколико је потребно. За сада том трасом саобраћају возила на линијама 7А, 7Б као и возила на линији број 20.
АСП „Стрела“ Обреновац је веома професионално предузеће које функционише у више градова Србије. Највећи бенефит су нова возила (2023. годиште), рађена по последњој еуро норми, емисионе класе еуро 6, што је најновији стандард присутан у Европи.
Од октобра прошле године почела је замена инфо табли на стајалиштима. Део табли је пропао током времена, а дешавало се да су несавесни возачи обарали и саме стубове. У сарадњи са колегама из Службе сигнализације, недостајуће инфо-табле ће бити замењене.
Град Крагујевац има у плану израду пројекта стајалишта и зановљавање постојећих, а што се окретница тиче, превасходно се одржавају постојеће окретнице и врше се санације дела где је то потребно.
Када је говорио о повлашћеним категоријама, Ћујић је истакао да је ова категорија непромењена. Највећи број карата изда се лицима са и преко 65 година (27.000) корисника, а затим ученицима основних и средњих школа (11.000). Лицима са 65 и више година за израду персонализоване карте потребна је само 300,00 динара и лична карта на увид. Важност такве карте је 3 године, а уколико је изгубе могу да ураде дупликат по истој цени, на старој адреси Краља Петра I бр.22.
Поред персонализоване, постоји и неперсонализована еКГ картица која кошта 250,00 динара и допуњује се жељеним износом. Прислањањем на валидатор умањује се износ са картице за 75,00 динара колико кошта цена појединачне карте. То је и временска картица зато што се можете возити неограничени број пута у трајању од 120 минута. Првом валидацијом умањује се 75,00 дин., другом 20,00 дин., а сваки следећи пут у наведеном временском року 0,00 динара. Новина је да се Mastercard може користити само до 31. јануара ове године зато што је раскинут уговор са пословном банком. Уколико дође неко из другог града и нема ни једну карту, може купити код возача папирну, по цени од 160,00 динара.
Последње повећање цена било је 01. јула 2022. године, раде се анализе (цена горива и пораст потрошње) и за сада нема најава о повећању цена.
На питање новинарке хоће ли аутобус „Лептирић“ бити ангажован у току лета, Ћуић је одговорио да би у том случају Градска управа, односно град Крагујевац морао да распише нови тендер и нове јавне набавке.
И даље је присутан мониторинг, електронско праћење свих возила у систему, контролише се да ли су одржани и што је најважије, време полазака са терминуса.
На питање новинарке, да ли је задовољан функционисањем Сектора ЈТП – а и шта би променио да може, Ћуић је одговорио да сам податак реализације од 99,99% говори да је градски превоз у Крагујевцу успешан и са старим и са новим превозником, а променио би најпре стајалишта, надсрешице у граду и за 2 године би било реално да се крене у такву реализацију.